Overslaan en naar inhoud gaan

Klacht indienen

Je bent niet tevreden? Dat is vervelend, maar we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen. Hieronder lees je hoe je een klacht indient en wat je van ons kunt verwachten.

Je neemt contact met ons op
  • Neem contact met ons op. Je kunt bellen of een e-mail of brief sturen.
  • Geef duidelijk aan waarover je niet tevreden bent. 
  • Ben je het bijvoorbeeld niet eens met een beslissing over je pensioen? Geef dan aan waarom je het niet mee eens bent met deze beslissing.
Je krijgt antwoord van ons
  • Als je belt, krijg je vaak meteen antwoord. 
  • Stuur je een e-mail of een brief, dan krijg je binnen 10 werkdagen een antwoord. 
  • Soms hebben we meer tijd nodig. Dan krijg je bericht wanneer je wél antwoord krijgt.
Je bent het niet eens met ons antwoord
  • Neem contact met ons op. Je kunt een e-mail of brief sturen.
  • Ben je het niet eens met ons besluit? Dan kun je een bericht aan ons bestuur sturen.
  • Geef duidelijk aan waarom je het niet eens bent met ons antwoord. 
Je krijgt antwoord van ons

Je krijgt binnen twee weken bericht binnen welke termijn je klacht wordt afgehandeld.

Naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen of naar de rechter

Ben je het niet eens met het besluit van ons bestuur? Dan kun je 2 dingen doen: 

  1. Je gaat naar Geschilleninstantie Pensioenfondsen. GIP is onafhankelijk en kost je niets. Zorg dat je binnen een jaar belt of mailt, 030 - 20 29 147 of info@gipcontact.nl. Kijk voor meer informatie op de website van de GIP.
  2. Je gaat naar de rechtbank. Hieraan zijn wel kosten verbonden. 

Je kunt eerder naar de Geschilleninstantie: 

  • Je hebt na 12 weken helemaal niets van ons gehoord. Dan gaat er echt iets fout, want normaal krijg je binnen 15 werkdagen antwoord van ons. Neem gerust nog even contact met ons op. Maar je kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie.
  • Je hebt 10 weken na de ontvangstbevestiging alleen van ons gehoord dat we extra tijd nodig hebben. Neem eerst gerust nog even contact met ons op. Maar je kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie. 

Nog meer weten?

Meer informatie lees je in onze Klachtenbeleid (pdf).